lördag 28 september 2019

Snygg design

Jag undrar ibland varför jag gör det jag gör. Ja jag menar barnskötarjobbet då. Jag älskar ju blommor och växter, är så sjukt besatt av friskvård och hälsa och så är det ju det där med design.

Ordet är ju lite flummigt men kan betyda peka ut, framställa eller avbilda från Latinets Designo.  Ok jag gillar att designa saker. Jättekul att skapa sin egna personliga stil på saker och ting. Vi kan ta hemsidor som exempel. När jag är inne på andras sidor så kikar jag faktiskt på hur dom har utformat sina sidor, om färgerna är snygga ihop osv. Min vän och kollega som jobbar med hundar har en fin hemsida. Snygg design tycker jag. Svart och med vit text, fina bilder som lockar. Nu tänkte jag kolla lite på olika bankers design. Nordea som jag använder är ju kanske inte snygg direkt, men man hittar det man ska och så. Dom använder blå färg, lite makt över det och så texten, om att man är förmånskund i lite kursiv skrivstils typsnitt. Snitsigt! 



Om man kikar lite på en annan liknande hemsida som Flexlimit om bank och lån så kan orange färg lysa upp lite. Ikano bank har rött. Snyggt! Icabanken kör med lila och lite samma stuk som Icas vanliga sida. Smart! Ja man känner igen sig liksom. Tänk att få jobba med design, det vore jätteroligt. Ja jag tror det i alla fall. Jag gick ju en kurs i trädgårdsdesign men har bara designat en endaste förutom min egna då.  Så kan det gå. Jag fortsätter att utveckla mig själv i alla fall. Kanske jag designar något alldeles extraordinärt en vacker dag. Man vet ju aldrig. Kan man designa barn?

Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord och tankar.