lördag 21 september 2019

Orkidéerna blev fina

Jag provade ju att ta skott från orkidéerna. Hur jag gjorde kan man läsa här. 

Nu så blommar dom och är så fina. Det som jag hade tänkt fixa med i helgen var nämligen att röja upp inne på biblioteket. Usch! Det hade blivit ett riktigt släng in vad som helst rum. Eller ni vet, jag gör det sen en annan dag. 

Nu är jag inte riktigt klar, kassar med kläder som ska till öppen hand. Gamla VHS band och tidskrifter som ska få åka till återvinningen finns kvar. Men jag är på god väg. En knasig förkylning satte käppar i hjulen. Just det fina orkidéerna står nämligen där inne. Trist om ingen ser dom bara för att ingen vill gå in i det skräprummet. Inte ens jag.

Fingret ser inte så bra ut heller men är inte värre i alla fall. Så nu kan ju allt bara bli bättre liksom.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Kul att det lyckades, sätta sticklingar alltså :-) Lite fint att kunna vara självförsörjande på exotiska växter.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Roligt att det blivit fina och ståtliga orkidéer av dina keikis.
    När vi hade huset i Sverige så var det vår bastu ett sådant ställe som allt hamnade som man bara ville få undan.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Fniss... känner så väl igen det där med "skräprum", jag har två sådana.... ;)
    Så fina orkidéer! Jag lyckas aldrig få någon att blomma om, utan det blir bara några tråkiga blad ovanför krukans kant när den blommat klart, som sedan vissnar för jag tröttnar på dem... så jag köper aldrig orkidéer själv.
    Kram och krya på finger och förkylning!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.