tisdag 24 september 2019

Marknadsför dig

Som egen företagare som jag ju en gång i tiden var, så förstod jag hur viktigt det var att verkligen marknadsföra mig. 

MODERN FRISKVÅRD

Först tänkte jag att det kanske inte behövdes, att det skulle spridas från mun till mun. Det funkar säkert det med men inte lika bra. Men så bestämde jag mig ändå för att ha en affischram vid vår butik. 

bildkälla
Att jag även skulle ha en dekal på min bil. Jag skaffade mig också en egen hemsida. Jag ville väldigt gärna ha en gatupratare också men kom aldrig till skott. Vet inte riktigt varför. Jag fixade visitkort såklart.


 Smart och enkelt att ge till kunderna. Har massor kvar. Om man vill synas stort så är ju banderoller bra. Jag kan tycka att tygkassar med tryck på är bra också. Miljövänligt! En annan bra grej är pennor med logga och telefonnummer eller andra småsaker som man använder ofta. Till exempel ett USB minne. Om man är fotograf så kan man ju leverera bilderna på det. Jag jobbar nu på en förskola i privat regi. Vi har loggan tryckt på våra utomhus arbetskläder. 


Om jag skulle marknadsföra vår verksamhet så skulle jag lägga ut broschyrer lite här och var på offentliga ställen. Typ vårdcentral, bibliotek, simhallar m.m. Fast nu så ansvarar jag inte för den biten. Nåja vi har fullt upp ändå som tur är.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Alltid bra att marknadsföra sig för att nå ut till sina kunder. Finns hur många sett som helst att göra det på och du nämner många bra här.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.