torsdag 8 augusti 2019

Muskelinflammation

Här sitter jag och gråter med en arm som vägrar lyda, värk som heter duga och så denna yrsel. Kunde det inte räckt med tandvärken? 

Jo jag fixade lite i badrummet/tvättstugan i veckan. En liten uppfräschning av färg fick det bli runt fönster, taklister och dörrfoder. Ja och så blev det riktigt ordentligt städat överallt. Passade på att putsa alla fönster på norrsidan när jag ändå var i farten. Kändes roligt faktiskt. I alla fall just då.

Vi fick nämligen en ny tumlare av sonen. Ja ny och ny men en bättre begagnad i alla fall. Inte för att vi tumlar så mycket men ibland kan det vara skönt att få badlakanen lite mjuka eller om man har bråttom med något plagg. 

Facit på det hela blev en överansträngd högeraxel, impingementsyndrom.
 Nix nu får det bli vila, liniment och värktabletter och så småningom rehabträning.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Inte bra att man ska få värk efter att man fejat fint och snyggt. Vila nu så att armen blir okej igen.
    Torktumlare kan vara bra om.man vill få saker snabbt torrt.
    Här i Spanien äger jag ingen sådan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vilar och förstår att det inte behövs någon torktumlare där du bor :-)

      Radera
  2. Men det verkar aldrig bli slut med din otur :-( Hoppas nu att du kan vila upp din axel/arm så du slipper värken.
    Krya på dig och ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner likadant. Känns som om jag har otur och oflyt hela tiden. Fast det kunde varit värre så jag ska inte klaga allt för mycket. Det vänder snart.

      Radera
  3. Vilka fräscha detaljer! Tänk vad mycket så lite kan göra. Men usch för muskelinflammation! Men då är vi två. Jag har nämligen inflamation i höger lårmuskel, från precis nedanför rumpan till knät! Jag gick dock på kinesisk akupunktur idag. Vi får se om det hjälper. Ska nog smörja med lite Voltaren också innan jag går och lägger mig. Hoppas du har mindre ont nu!

    Kramen och ha en fin kväll!

    Anneli

    SvaraRadera
  4. Du kanske inte ska ta i så mycket när du jobbar! Bit inte ihop! Be om hjälp! Du glömmer att du inte är lika stark som för 20 år sen! Hahaha... goda råd som jag, om någon, vet inte biter det minsta på den som är van att klara allt själv. Du är också en sån. Nåt att jobba på, alltså det där med att släppa på prestationen, blunda ibland och kunna be om hjälp. Ja, jag vet... det är lättare sagt än gjort.

    Hoppas du känner dig lite bättre idag.
    Kramar från Eva-Mari, som nu får leva med sviterna av min envishet.

    SvaraRadera
  5. Vilken otur! Hoppas du kan vila upp den! Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.