söndag 23 juni 2019

God mat och goda vanor

 Jag gjorde middagen igår och det blev väldigt gott tycker jag. 

Baconlindad kalkonfilé med dragoncrème.
 Receptet hittar man här. Det är bra att göra cremen i förväg så den får stå och gotta till sig. Jag använde den magrare varianten av crème fraiche Mums! 

Mat är gott, alldeles för gott. Det är gott med bubbel och vin också, alldeles för gott. Men nu får det bli ordning på torpet som man säger. Jag måste börja med mina promenader igen. Alla klänningarna har krympt i garderoben. Attans! Så kan man ju inte ha det. 

Klimatsmart är att leva sundare och vips så kanske jag kan ha kläderna igen. Nu ska jag leta efter gympadojor.



Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Tack för det receptet, vi äter mycket kalkon här. Tycker den är saftigare än kycklingfilén.
    Visst är mat och dricka gott, håller med dig fullständigt.
    Ha en bra söndag
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, mina klänningar hänger också och krymper i garderoben, vete sjutton hur det går till...;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Mmmm kalkon är så gott, får nog testa att linda in dem i rökt sidfläsk och grilla :-)
    Det där med krympande kläder är ett mysterium :o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Mums vilken mat! Haha...Ja jag håller med om att mat och vin och allt är gott...Man får se upp :-) Jag promenerar som en galning varje dag men de flrsta klänningar är fortfarande för små ändå :-) Jag försöker också leva hälsosamt, så gott det går, och det kanske blir lite lättare nu när studenten och midsommar och annat firande är avklarat.

    Kramen och ha en fin dag och tack för dina kommentarer hos mig!

    Anneli

    SvaraRadera
  5. Ja jag har svart bälte i att äta - mycket och ofta! Alltid hungrig :) Men jag inbillar mig att det håller rynkorna på halster ett tag till ha ha...Nä bot & bättring men kanske en promenad skulle sitta fint för midjemåttet, ska fundera på det :)
    KRAM Titti

    SvaraRadera
  6. Lycka till med både det ena och det andra!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Åh, det där såg gott ut!
    Ja, man får passa sig... det gäller att ha balans mellan mat och motion ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.