fredag 26 april 2019

Vill inte gå in



Underbart med denna värme och sol. Vi väljer att grilla såklart, som tusen andra i vårt land kan jag tro. Så mysigt att sitta där ute och bara vara efter jobbet.

Jag äter halloumi, aubergine och champinjoner tillsammans med råstekt potatis och lite trattkantarellsås. Mums!  Maken tar lite fläskkarré. Älskar att sitta där och se på när solen dalar. Fast det blir bra kallt ändå. Inte så att man sitter där tills midnatt precis.

 Men jag har så svårt att gå in. Fredag igen och jag ska snart gå på långledighet. Vi kollade tempen i badet. 16 grader. Tjohooo! Jag badar inte än bara så ni vet. Nix inte så modig alls.  Disken får stå ett tag, man hinner nog ta tag i den vad det lider.

Nu njuter vi av fredagen.

Kram Pia

Avslutar med några härliga sommartips.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en lika härlig och skön lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det en underbar tid! Härligt med långledighet!
    Hoppas du har en lika fin lördag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.