torsdag 18 april 2019

Sött så det skrynklar sig...

Ja då var det dax för stora påskbaket. Fniss! Nej jag skojar lite men jag blev så sugen på att baka Dammsugare i långpanna. 

Det var inte så svårt alls men ... Sött! Hmm inte riktigt i min smak men en pytteliten bit till kaffet kanske kan vara gott. 

En jätteliten bit tänker jag då.  Annars så är det inget särskilt alls. Skärtorsdag och fortfarande tungt att andas. Huset är städat, påskriset står i kruset och ändå så känns det inte alls som påsk. Jag sover på saken tror jag så får vi se hur det blir.


 Recept finns här eller här Jag hade kaffe i mina och digestivkex + lite havregryn.
Glad Påsk på er.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Det såg smarrigt ut och smidigt att göra dom i långpannan.
    Glad Påsk till dig med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Praktiskt om man ska bjuda många dammsugeälskare. Fast lite väl sött för mig också!

    Glad påsk på dig också! Njut i solen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fiffigt att göra dammsugare i långpanna :-)
    Hoppas du får en helt underbar påskhelg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Men mums så gott! Och väldigt vackert på samma gång!
    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.