onsdag 17 april 2019

Andning och sötsur sås.

Hejsan. 
Jag går här och kippar efter luft som en fisk på torra land. Sååå ansträngande faktiskt. Ja jag ska ta tag i det men det är inte läge just nu. Ni fattar va? Dagarna före påsk och så. Eftersom att maken är allergiker så testade jag lite av hans medicin.


 Nopp hjälpte inte. Jag fick ett stift av syrran som doftar eukalyptus, känns skönt för stunden men funkar inte i längden det heller. Tyvärr! 

Kollegan skrämde mig lite och sa att det kanske var proppar i lungorna. Neeej det tror jag inte. Gud förbjude....
😥 
I dag gjorde jag mat på jobbet. Ja jag hoppar ju in ibland när kokerskan är ledig.  

Vegetariskt idag, rotfruktsmedaljonger med ris. Till det gjorde jag tzatziki men också lite sötsur sås faktiskt.

 Blev lite sugen på det. Här är ett recept. Jag har ingefära i min sås och absolut ingen kycklingbuljong men ketchup. Brukar ni koka ihop lite asiatiskt så där på en höft?

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Du måste gå och kolla så du får något för dina luftvägsbesvär. Nej asiatiskt är inget jag gör ofta och då följer jag receptet i sådana fall.
    Ha en bra skärtorsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.