måndag 15 april 2019

Det får duga

Nu får det räcka tänker jag. Jag orkar inte längre jämföra mig med andra och tänka att det jag har inte duger. För vet ni... Det duger och det funkar. 

Jag kan bo här i det jag har, jag överlever. Jag behöver inte skuldsätta mig ännu mer för att ha det perfekta köket, eller det ultimata uterummet. 

Ja ni vet i senaste modell. Så är det bara. Åhh nu retar jag väl gallfeber på många och det struntar jag i. Livet är ingen tävling om vem som har det finast. Livet är så mycket mer.

 
Som hemtrevligt utan press på statusprylar.
Som lite skit i hörnet är bättre än ett rent helvete
Som att lyckan bor inte i egendomar och inte i guld, lyckokänslan har sin hemort i själen. /Demokritos
Som att en del kommer hem - andra återvänder till sina bostäder. /Stig Johansson



Kram Pia

8 kommentarer:

  1. Håller med dig att man behöver inte ha det senaste och det trendigaste. Utan lite hemtrevligt och mysigt är bra mycket bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ni har ett jättefint och mysigt hus! Det ska du vara stolt över!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Nej livet är verkligen ingen tävling om vem som har finaste hemmet/sakerna/kläderna etc... och vem avgör vad som är finast i så fall??? Det är ju en fråga om tycke och smak och där har vi ju olika uppfattning om vad vi tycker är finast. Jag tävlar aldrig med någon, jag strävar efter att få till mitt hem så som JAG vill ha det! Eller vi... jag får väl ta hänsyn till mannen också ;-).
    Jag tycker ert hem verkar sådär härligt lantligt och mysigt, med fina äldre personliga detaljer blandat med nytt och jag har en stark känsla av att ni båda trivs där och att ni gillar det! Så fortsätt med det! :-)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Lilla vän! Du har det så trivsamt runt dig... varför behöver du jämföra dig??? Fixa på som du gör,
    det är du och maken som bor och lever i ert hemtrevliga hus! Ingen annan. Och hur många har ett
    växthus att driva upp plantor i? Nej, nu slutar du med dumma onödiga tankar och är nöjd över ditt
    personliga och alldeles egna hem!

    Soliga kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Jag förstår inte ens varför det inte skulle duga? Varför jämföra med någon annan? Alla har vi olika förutsättningar, prioriteringar och uppoffringar.
    Livet är ingen tävling, livet är att trivas där man är, med de man älskar. Det absolut viktigaste är att få vara så frisk att man orkar leva istället för att bara överleva.
    Ha de riktigt gott. Storkramen, Catarina

    SvaraRadera
  6. Hej Pia, Så rätt, så rätt. Lyckan är att vara så glad och nöjd och tacksam för allt man har. Tycka om sitt och trivas hemma. Ni har så mysigt hemma! Livet är ingen tävling så vi måste sluta att jämföra oss med andra och framförallt sluta att tro att det vi har inte är tillräckligt eller inte duger.
    Kramen och tusen tack för dina kloka och fina kommentarer hos mig!
    Ha en fin kväll!
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Men nej!!!! Du får inte jämföra dig med någon annan. Du är du, och både du och ditt hem är alldeles unikt. Ett underbart mysigt hem tycker jag att det ser ut att vara. Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Hallojsan raring....
    Nu låter du allt lite deppig och det tycker jag du ska sluta med....du är ju en mysigt, härligt rolig prick ju... Man ska aldrig jämföra sig med andra...det vet du ju!! Ett hem är ju där man har sitt hjärta och det som är ditt hem är ju det bästa för dig... Tänk att du ÄR RIK som har förmånen att få bo i hus med egen trädgård där du har en maaaassa blommor som du älskar... Du kommer kunna lära dina barnbarn allt och lite till hemma i trädgården...å tänk vilken lycka för dem när de kan åka till Farmor och plocka solmogna jordgubbar och plocka blommor.....DET kommer vara en större rikedom för dem än alla saker i hela världen. Å ett kök blir aldrig hemtrevligt om man inte lever där...å det gör ju ni!

    Jag hann inte läsa det inlägget du tog bort....
    Jag blir jätte inspirerad när jag kommer in till dig...tycker du lagar mycket spännande mat o du pysslar i din trädgård med sån energi så hälften vore nog.
    Kram tokfia....nu firar vi påsk å du ska ju pussa på bejby ju...<3
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.