söndag 14 april 2019

Röj och rensa i trädgården

Godmorgon.
Gårdagens inlägg har jag tagit bort. Deppigt och trist inlägg, usch! Ber om ursäkt för det till er som hann läsa. 

sommar
I dag ska jag försöka rensa upp lite bland buskar som hänger över på grannens sida. Den stora med vita blommor. Har inte tänkt så mycket på att det kanske stör eller är i vägen. Förra ägaren brydde sig inte alls men nu så verkar det vara trädgårdsintresse på gång på andra sidan staketet. Roligt tycker jag.  Dessutom så är ju trädgårdsjobb som terapi för mig. Jag glömmer tid och rum och blir liksom ett med busken. Ha Ha! 

Vår

Busken som ska beskäras är en doftschersmin. Doftar ljuvligt på försommaren med sina vita blommor. 

Sedan så står det ett plommonträd eller vad det nu är mitt upp i allt. Krikon kanske? Det ska bort det med, ja i alla fall den delen som hänger över. Sedan så måste sommardäcken på. Fullt upp med andra ord och påskpyntet har jag inte ens sett skymten av.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Här kommer inget påskpynt fram heller i år. Jag orkar inte slita fram något nu.
    Så roligt med nya grannar som har trädgårdsintresse som du har.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin början på påskveckan bland buskar och pallkragar!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.