fredag 19 april 2019

Kliver ur vinterdräkten.

Jag kan liksom inte riktigt med ord beskriva hur det känns. Ja att äntligen, äntligen få komma ut ur vintergömman. 

Asså tänk att få slippa tjocktröjan, slippa att ta vinterkängor för att inte frysa tårna av sig där på gården om dagarna. Jag upplever en så  härlig befrielse ska jag säga. Härligt att få ta på sneakers eller gympadojor. 

Hänga undan dunjackan för säsong. Gömma undan halsdukarna, mössorna och lovika vantarna. Slippa treva i mörker om mornarna. Att njuta av solen i bilen på väg till jobbet med solbrillor och skön musik. Alla liksom vaknar och ser glada ut. Amazing! 

Ljusets återkomst och solens värme. vara ute så mycket det bara går. I love It... Vi har startat upp poolen idag, gjort klart för sådd i alla pallkragar och bara njutit dess i mellan med god lunch och cider. Nu börjar livet om man frågar mig. Kanske just därför jag verkligen älskar Påsken.

En högtid helt utan krav på någonting. Man ger om man vill man umgås på sina egna villkor. Och så börjar den bästa av årets tider. Älskar vad som det ruvas på, vad som ska hända denna underbara period på året. 


Glad Påsk alla mina fina följare och vänner. Ni är så värdefulla ska ni veta.

Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Vilken härlig känsla i kroppen. Härligt att få påta i sin trädgård och bara njuta av värmen. Här tyvärr har ett oväder dragit in och vi har nu haft regn i dagarna 2.
    Önskar dig med en Glad Påsk.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Och du är också värdefull! Nu njuter vi! Önskatr dig en fin påsk med!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hej Pia,
    Men visst gör det skillnad! Psyket tinar liksom upp och man är pigg på mornarna och humöret är mycket bättre. Ja, så skönt. Vilka fina och mysiga bilder du bjuder på. Vi har varit ute på altanen hela dagen och så somnade vi i solstolarna efter maten. Vilken lyx. Hoppas ni har en fin påsk!

    Tusen tack för dina kommentarer på min blogg! Jag blir så glad ska du veta.

    Kramen och ha det gott!
    GLAD PÅSK!
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Ja påsken rullar på och guuuuu vilka köer det varit på Ölandsbron! Tokfarlig trafik och så dessa husbilar...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.