söndag 21 april 2019

Påskträff

Hej Hej!
Näe det blir inga bilder på påskmat eller dukning i år. Nix...

Det blir Milli för hela slanten. Hela klanen förutom Syrrans äldsta dotter var på plats hemma hos mina föräldrar. Milli är ju den nya släktingen och många ville ju hålla och beundra såklart. 

Naturligtvis så åt vi gott som vanligt och hade det trevligt på altanen i solskenet. Vi blev 19 st till bords. Ja fast Milli åt ju lite annat hon. Farfar matar och ser mallig ut. Jag var avundsjuk. Fniss!

Sedan landade vi hemma hos oss för lite sällskapsspel och surr. I dag har vi bekantat oss lite mer, lilla M och jag. Småpratat lite och vandrat runt lite i trädgården. Jag har inte riktigt fattat att jag faktiskt är Farmor. Men det börjar klarna.


Ni ser att vi har likadana öron va?
Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Åh Pia så underbart! Vem vill titta på sill och ägg, när vi har möjligheten att få beundra den här söta lilla tösen?!! Kan se henne framför mig hur hon hänger dig hack i häl i trädgården, med sin egna lilla vattenkanna och frågar dig vad alla växter heter... så himla mysigt ni kommer ha tillsammans!
    Kram och ha en fortsatt fin påskhelg!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken påsk ni har! Och vilken underbar liten Milli! Finns ingenting som är större än att få barnbarn. Klart att hon har farmors söta öron! Jag fem älsklingar varav en med snarlika namn, en Mille, fast han är 13 redan och lång och smal som en stör och och tycker allt är drygt, hihi! Speciellt när mormor vill ha en kram!

    Ha en fin fortsättning!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig Påsk och vilken liten sötnos ni har fått i er flock.
    Ha en fortsatt fin och underbar påskhelg.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.