torsdag 4 april 2019

Rehab på uterummet

Jag råkade säga att jag äntligen hittat energin igen. Varför i helsike sa jag det? Det måste vara något med immunförsvaret. Tål ju för tusan ingenting. 

Jag kände direkt att något var på tok när jag vaknade mitt i natten. Jag ska inte gå in på detaljer, men ni vet magsjuka och halsont plus feber och hosta. Jippie! Dagen har ägnats åt att sova och slappa kisa mot solen och sova igen. 

Dess emellan toan så klart. Gjorde en liten sväng mot postlådan och grannen som frenetiskt krattade sin gård. Den har inte krattats på år och dag kan jag säga.

  Vi bytte några ord om trädgård och sånt, det kan jag ju inte låta bli att prata om nördig som jag är, och så fick jag ett rostigt hjärta. 

Jag tror hon är trött på skrot som hon hittar varje dag. Jag ser möjligheter i järnskrot. Ja i alla fall om det är i form av ett hjärta. Det gör inte hon. Nåja sömn är bra mot det mesta så magen är bättre men inte febern. Inte snuvan och inte hostan. När jag inte sov så tränade jag lite på att kasta pil. Jaaa, varför inte. Något ska man ju göra. 



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Men åh stackare - krya på dig!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilket elände att du fått tillbaka förkylningen igen och så magbesvär på det med.
    Stort krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.