söndag 31 mars 2019

Spegel på månbordet

En rund spegel låg kvar i lilla huset. Ska du inte ha den undrade jag till förra hyresgästen? Nej släng sa hon. 

Men inte kan man väl slänga så fina saker. Jag kom på att den kunde ligga på månbordet. Så fick det bli. Jag är nöjd med resultatet det blev liksom lite mer ljus där. Maken ska ha årsmöte här hemma i fågelföreningen i eftermiddag så vi har städat och plockat undan. Tänk så bra när man är två, så fort det går och så fint det blir. 

Glömde att ställa om klockan också så plötsligt var klockan en timme mer. Nu blir det en liten tripp till Arlanda och polisen. ID kort till son 3. Hoppas hinna vara ute en stund i trädgården också innan det blir mörkt. 

Måste nog få ner jordgubbsplantorna så dom inte dör.
Vad hittar ni på så här den sista söndagen i Mars?

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Klart man tar emot en sådan fin spegel och det blev jättefint på ditt månbord.
    Här regnar det idag och det kommer bara bli en slappdag helt enkelt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Den passade jättebra på det bordet, här har det varit varit en lugn söndag, har bytt lite gardiner en inte så mycket mer än så. Kram eva

    SvaraRadera
  3. Fint! (Mitt knä bättre för varje dag men det tar så låååång tid!)

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Men hallå där...nu har jag läst i kapp och vart ska jag börja....
    Jo... Grattis till farmoreriet....IGEN....ååååå....vissa har det bra minsann...;)
    Å spegeln blev ju så superfin där på månbordet.
    Å tack för gullrankatipset....det ska jag lägga på minnet tills jag trillar över en gullranka nästa gång...
    Å va snäll granne ni har och ååå va duktig du är hela tiden och gnetar på ute i trädgården... skulle behöva en Pia i min trädgård för det ser ut som 7 svåra år där ute och inte blir det bättre när man haltar fram..;)
    Trist med öland men det kommer nya tillfällen...du ska ju för 17 bli farmor igen....det väger ju upp allt ju...
    Stor kram fina du!
    Ps..svarade dig i mitt kvällsinlägg..;)

    SvaraRadera
  5. Fint med speglar! Åhh tack snälla du för fröerna, så glad :) Efter en eländig måndag så är det skönt att veckan rullar på, det är nåt märkligt med måndagar, fy!
    Kram och ha en fortsatt fin vecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.