måndag 28 januari 2019

Så går det...

Tjingeling! 
Ja ni en måndag som startade si så där. Först så vaknade jag för sent, hade tydligen satt larmet fel. Jag kom 12 minuter försent. 

högt blodsocker diabetes barn unga kroppen behandling insulinbrist ketoner socker blod HbA1c diabit.se
Stressigt och konstigt. Fick liksom ont i magen på väg till jobbet och sen.. Ja sen så brakade det loss. Jag mådde så illa och blev tvungen att kräkas. Åhhh! Sedan sov jag lite här hemma efter en bilfärd hem med hink i knät. Mina provsvar visade för högt blodsocker. Det förklarar ju lite att jag är så himla trött jämt. Men så går det när man slarvar med allt. Motionen som förr var regelbunden och minst tre gånger/vecka är ju nästan obefintlig i dag. Kosten slarvar jag också med. Så nu är det hårda bud i Mellerud. Tråkigt men sant. Fast det har ju bra saker med sig. Att vara tvungen är inte kul, men jag vet ju att jag kommer må så mycket bättre. 

Bildresultat för hälsa
Jag har inte pratat med läkaren ännu fast vet precis vad han kommer säga i morgon. Kan vara skönt att förekomma tänker jag.  Men nu hänger jag inte läpp. Utan tänker framåt. Nu kan det bara bli Så mycket bättre.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Din stackare, krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kryar på dig och blir pigg snart igen. Kram, Cat

    SvaraRadera
  3. Åhhh söta du. Ta en dag i taget med små förändringar så allt inte känns oövervinnerlig. Önskar dig allt gott. Kram.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.