tisdag 29 januari 2019

Rastlös rensning

reklamlänk till LYKO
När man inte får vara på jobbet fast man känner sig ganska så pigg ja då blir jag rastlös. Förutom att skura toalett nr: 2 så passade jag på att sortera och fixa lite där inne. 

Hur kan det bli så dammigt på toan? Mina naglar ser inte alls bra ut just nu. Dom skivar sig och går av. Jag ska ändå göra ett försök att måla dom. Något ska man ju göra liksom. Såg att det var slut på handkräm. Det är kanske inte så jätteviktigt men har man torra händer så har man. Kanske jag kan gnida in dom med kokosfett. 


Förresten, jisses vad man samlar på sig saker. Små slattar av allt möjligt konstigt. En rensning i badrumsskåpet får det bli också. Känns så himla skönt när sånt är gjort. 


Kram Pia

Handkräm med 20% rabatt hittar du här

4 kommentarer:

  1. Detta damm kan man få spatt på ibland. Jag har också skitnaglar just nu (och nagelband) jag brukar doppa dom i olivolja varje finger och sedan massera runt nagelbanden. Nagellacksrensning skulle jag med behöva göra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det där med att städa och rensa ur är ganska skönt tycker jag, dock inte alla saker. Det efter min mamma är fortfarande för tungt att ta i, det står och stå och står...... Men nån gång ska det också rensas.
    Är händerna torra blir även naglarna det, smörj, smörj, smörj. Det enda som hjälper, nagelolja på nagelbanden. Det tråkiga är att det tar månader innan man märker skillnaden.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Så mysiga tavlor i badrummet!

    Och vad skönt att du är pigg! Det var kanske inte vinterkräksjuka, det kanske blev för mycket där i helgen, helt enkelt...?

    Skönt att rensa, jag tog också badrumsskåpet i förra veckan!

    Jag har alltid dåliga naglar! Skivar och fnasar sig, eller går av alldeles för långt ner. Men jag försöker också måla dem efter konstens alla regler med underlack och överlack, i alla fall när jag ska bort på något. Jag har aldrig gått och fixat naglarna, faktiskt... jag är nog den enda i hela Sverige typ ;)
    Handkräm är ett måste för mig, jag blir galen om jag har slut på handkräm! Har alltid en tub med mig i väskan eftersom jag fått jordens torraste händer också...

    Kram på dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Hej heeeej... men ååå stackars dig...magsjuka är det vääärsta man kan ha ju...hoppas du inte får återfall och njut av en rastlös dag hemma....;)
    Å det där med blodtryck och blodsocker lät inte bra... kom igen nu!! Sätt i gång...det här fixar du!! Jag brottas med en massa envisa kilon som absolut inte vill röra sig åt rätt håll men nu tänker jag banne mig inte ge upp...träningen har kommit i gång hyfsat i januari så nu bombar vi på i februari...det kan du också....börja med en kort promenad varje dag...både frisk luft o motion samtidigt ju...
    Å lilla huset ni ska hyra ut...är det förra hyresgästen som förstört eller är det bara gammalt o slitet? Trist i alla fall och tyvärr är det väl så att många inte är så försiktiga som man önskar...särskilt inte när de hyr...:( Du får se det som lite terapi att måla upp det och fräscha till. En rejäl rengöring och lite färg...det löser det mesta..;)
    heja heja dig....kom igen nu...du kan och du orkar.....för det är du värd...kom i håg det!
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.