tisdag 20 november 2018

Broccolisallad med eller utan räddisor

Vet inte om ni orkar höra om våra dieter längre. Men nu så kör vi GI igen. Sist så funkade det kanon bra, ja för maken åtminstone.  

Jag mår ju som allra bäst när jag inte äter så mycket kolhydrater. Vete är ett av det sämsta för mig tyvärr. Tyvärr eftersom jag tokälskar alla mackor i världen men som sagt så mår jag inget vidare av det. 
Idag blev jag serverad en av den godaste broccolisalladen ever.  Åhhh jag njöt av varendaste tugga och den panerade fisken, i sojamjöl med kapris och citron gick inte av för hackor den heller. Jag tänker bjuda på receptet och eftersom rädisor inte fanns att tillbringa, så gick det lika bra utan. Men jag kan faktiskt ana kombinationen. Mums!

Rädis och broccolisallad
ca. 15 st rädisor
1 broccolistånd lätt kokade med tuggmotstånd. Låt svalna
1 dl crème fraiche
1 msk majonnäs
saften av en halv citron
salt och svartpeppar.
Blanda crème fraiche och majonnäs i en skål Krydda med svartpeppar, salt och citron. Lägg i grönsakerna.
Njut!


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Åh, tusen tack för tips. Vi är en broccoliälskande familj, så det är alltid lika bra med nya recept då det blir trist med samma recept om och om igen.

    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Det där ska jag testa för det lät och såg jättegott ut. Det är tur att det finns andra mjölsorter när man är mackälskare ;-).
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Åh, det där lät gott. Broccoli... mums...
    Jag älskar också mackor i olika former... ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Mmm, ser gott ut. Jag ska strax servera väninnorna
    broccoli- och potatissoppa med bacon. Broccoli gillas!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Mmmmm broccoli :-)
    Så god och så himla användbar. Den däringa salladen ska jag nog testa i lunchlådan.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.