onsdag 21 november 2018

Fjärilar i magen

När jag vaknade trodde jag det var mitt i natten men det var morgon och hög tid att kliva upp. 

Jag hade ett roligt möte att se fram emot, så det gick bra i alla fall. Ja fast jag var dödstrött. På rasten kollade jag min mobil och såg att jag hade ett meddelande på telefonsvararen. Jag fick fjärilar i magen, ännu mer än innan för magen har krånglat hela dagen. 

Det där med att vara lite galen och tisdags arg. Ja det gav ju resultat snabbt. Ja nu står jag där igen, inför ett val i livet. Hur ska jag göra? Hur ska jag tänka?  Mötet eller fikastunden på stan med en god vän gav mig positiv energi. Tänk så härligt att känna så av drygt en timmes babbel och skratt. Att hela stan pockade på att man skulle handla brydde jag mig inte om ett dugg. Jag körde hem i mörkret upprymd, peppad och kände mig liksom jäkligt bra och behövd.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Låter spännande och vilket härligt möte eller fika stund du hade.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig känsla! Håll i den, och välj sedan mellan alternativen med hjärtat! Kramen, lycka till och ha en underbar dag, Anneli

    SvaraRadera
  3. Underbart Pia. Håller tummarna för att mötet mynnar ut i något riktigt bra. kram kram. Annika

    SvaraRadera
  4. Vad spännande det låter! Hoppas det resulterar i något bra.

    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Hej heeeeej... igen...;)
    Jag är allt lite faccinerad av att det går att skriva helt plötsligt.....;)
    Va fint det var med hyacinterna på rad så där...så vill jag med ha!! Ska nog knycka den idén av dig..;) Å vad spännande med fjärilar i magen och vänskapsboost och oj vad nyfiken jag blev nu..;) Lycka till med vad det är är! Glöm inte att man bara lever en gång och att det inte är farligt att misslyckas....men man måst våga för att lyckas....
    Stor varm helgkram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.