onsdag 12 september 2018

Målning pågår.

Mitt i smäll heta sommaren så frågade grannen tillika svägerskan om jag ville ha en gammal bänk. Ja du brukar ju gilla att fixa till saker sa hon. 

Jag tror att min bror har snickrat ihop den och då blir det ju ett affektionsvärde i den som ni förstår. Ja tack sa jag men sen blev det inte mycket med själva jobbet bara för att det var för varmt. Nu har jag planer för bänken. Som vanligt så jobbar vi i team här hemma. Maken skrapar, jag slipar och målar. Älskar det faktiskt, att måla alltså det blir ju så himla fint.

 Ett bra redskap som jag tipsat om tidigare är denna slipkloss. Superbra! Jag använder en lackfärg som är vattenbaserad. Ja det är ju nästan all färg numer. Så enkelt att rengöra penseln i vatten och det man råkat stänkt på fingrarna. 

När den är klar ska den bli en blombänk för övervintrande växter som pelargoner och trädtaklök. Fortsättning följer så klart. Så är det ju här i bloggvärlden. Man vill ju både se och visa slutresultatet. 
Skön lill-lördag på er.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Fint blir det som tusan med lite penseldrag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Fin bänk, kommer bli fin med blommor på! Den lackfärgen är bra, brukar också ha den ibland, beror på vilken färgaffär jag handlar i.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.