tisdag 11 september 2018

Möte i fönstret

Gokväll!
Jag håller på att flytta in mina växter från växthuset. Sånt som jag vill ha kvar och dom som har varit på sommar rehab där ute.

 Jag kommer inte handla några nya krukor utan använder dom jag har fast flyttar runt lite på dom i huset. Provar om dom passar ihop liksom.  Taklöken från julgruppen ser ut att ha kartat på sig ordentligt. Sånt gillar jag, att få växterna från julgruppen att växa till sig och bli en egen fin växt. Jag ska visa er min julstjärna en annan gång. 

Jag kan tycka att det vassa passar utmärkt till det runda spetsmönstret även om det är i zink. Ja ett hårt material. Doktor Westerlund får ta plats i Rörstrandskrukan. Ja den är egentligen mammas men jag lånar den. Den gör sig bättre i mitt fönster än i hennes garage tycker jag i alla fall. 

Att lysa upp lite med en ljuslykta i liknande material känns rätt.
I dag är det verkligen höstigt. Jag ska tänka lite på om jag gillar det eller inte. Fast nu blir det brasmys och tv innan jag bäddar ner mig.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när det är dags att plocka in blommorna på fönsterbänkarna igen :-) Se efter hur allt klarat sig under sommarvilan.
    Här var det just inte så mycket som klarade sig, det var ju på tok för varmt. Men det blir bra med lite ombyte tänker jag.
    Tända ljuslyktor är inte alls fel, helt underbart egentligen. Att så lite kan göra så mycket för stämningen :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Kul att klara blommor från sina julgrupper.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag kunde få mina julgrupper att klara sig också men de dör som flugor hemma hos mig. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.