onsdag 15 augusti 2018

Så svårt iband

Ja jag vet att man inte ska sprida missnöje på bloggen. Men jag mår så himla konstigt att jag vill få saker och ting liksom bekräftade. Att jag inte är på väg att bli fullkomligt galen eller något sånt. 

Fast jag haft en lång underbar semester så känns det ändå så jäkla tungt. Jag håller på att bli helt fnoskig. Det händer roliga saker i familjen, fantastiska saker på många ställen om jag ska vara ärlig. Det hjälper inte. Jag är totalt slut när jag kommer hem. Hittar ingen motivation till något alls. Vill helst bara dra något gammalt över mig, ja för något nytt finns inte. Jag hör mig själv vara en riktig bitch. När man sårar dem man älskar fast man inte vill. Ja ni kanske fattar.

 Sedan kommer rädslan och ångesten över att jag är på väg ner i ett djupt dike. Ja eller ner i mörka träsket. Hur ska jag orka är frågan jag ställer mig själv. Ja jag vet inte faktiskt. Kroppen värker oavbrutet så som den aldrig gjort innan. Oroväckande. Fan, Fan, Fan, rent ut sagt. 

I morgon är en ny dag en dag med nya viktiga möten och relationer. Kanske jag är orolig över det. Att inte räcka till. Det ska ni veta är en viktig fråga som många i min bransch ställer sig varje dag året om. Vi räcker inte till. Jag visar bilder på några av mina växter. 

Jag hoppas att dom ska hjälpa mig denna vinter. Hjälpa mig att hitta något att värna om som betyder något. Att jag betyder något. Att jag räcker till.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Har jättesvårt att skriva om hur du ska göra eller inte göra för att må bra. Men hoppas verkligen du har någon att prata med som lyssnar på dig. För det är jobbigt att bära allt själv som tynger ner en.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. These are beautiful leaves and great photography. You are very talented at taking photos. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts. Love these!

    World of Animals

    SvaraRadera
  3. Usch det låter så himla tungt, skickar en stor kram som jag hoppas att du känner är innerlig och vill dig väl.
    Lyssnar du på poddar? I så fall skulle jag vilja rekommendera Klimakteriepodden. Det finns ett antal avsnitt som handlar just om det här med nedstämdhet, uppgivenhet och näst intill utbrändhet men som faktiskt handlar om hormonsvängningar. Vi kvinnor har ju ett antal perioder med stora hormonsvängningar, dels före mens, under pre-menopaus, menopaus och post-menopaus. Jag vill inte på något sätt föringa hur du känner dig, men det var bara en tanke som slog mig. Så i all välmening...... Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Hej Pia,

    Vad roligt att du hängt på TrädgårdsFägring :)
    Än så länge är det endast en plats att länka till när man bloggar om sånt som kan kopplas till trädgård men framåt kommer det att bli teman (om man vill) och säkert andra lite roliga saker också.

    Du är verkligen inte ensam att ibland bara vilja dra något gammalt över sig men känslan är hemsk när man känner så.
    Pepp på dig :D

    Kram
    ps. jag har lagt till din blogg i blogglistan DS

    SvaraRadera
  5. Det låter som om du är "utbränd", som det så populärt heter, eller "på väg in i väggen". Tycker du ska söka hjälp, någon att prata med beteendevetare eller dylikt. Väldigt jobbigt att känna som du gör. (Har varit där själv). Men, för mig betyder du och din blogg mycket. Det är inte bara ytligt prat, du beskriver så bra hur livet kan vara ibland. Tänker på dig och hoppas du får hjälp att känna glädje och ork igen. Du är en av mina favoritbloggare.
    Varm stor kram från Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Åh kära du, inte kul att känna så där, må så där och känslan av att inte räcka till. MEN det gör DU! Jag vet, lätt att skriva och säga...
    Maila mig om du vill!!!!!
    Varmaste kramen från Titti

    SvaraRadera
  7. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.