söndag 5 augusti 2018

Full fart helt plötsligt.

Jag hade planerat Indiskt till middag. Tikka Masala närmare bestämt.


Jag lullade runt här hemma i lugn och ro, plockade bort lite gamla blommor och tänkte att jag skulle handla några nya till pooldäck. Då dyker mannen upp bakom hörnet och frågar om det är Ok att ha middagsgäster (som han samtidigt pratar med) dom kommer vid 18-tiden. Inga människor som jag känner så bra, har bara träffat dom någon enstaka gång. En aningens överrumplad blev jag och såklart säger jag, Ja visst. Klockan är nu 13.10

Ja sen blev jag så superstressad och började typ böla som lille skutt. Men snälla säger maken ska jag ringa återbud, säga att du är sjuk. Nej inte alls jag är bara nojig och ovan.  

Nu blev det fart på mig kan jag lova. Stryktvätten/berget blev struken, och gissa om jag var glad att jag städat riktigt ordentligt på morgonen. Hade kors i taket till och med putsat fönster och målat en fönsterbräda. Den hann såklart inte torka så växterna fick stå på golvet. 

Bara lite finlir kvar och sen var det ju blommor till uteplatsen. Inte en endaste en fanns på vår lilla butik utan det fick bli en tripp till grannbyn. Några Campanula blev det till stora krukan. 



Lika bra att ta alla påsar med kartong, tidningar, plast och plåt på samma gång. Ja tänk vad man hinner med om man bara sätter lite fart. 
Det hela blev i alla fall jättetrevligt. Maten blev god och Japp det blev Indiskt.


 Blomma fick jag också fast den får stå här inne. 

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Spontanmöten är oftast de bästa mötena. Gott med indiskt, kan behövas så där lite lagom hett i värmen.
    Campanula är bra vackra, speciellt de där lite mindre där blomman påminner väldigt mycket om vår vilda blåklocka (som jag bara älskar).
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Oj, oj..känner igen det där. Man vill att saker och ting ska vara perfekta, men egentligen är det ju sällskapet och hygglig mat som är det viktiga. Kommer det gäster med så kort varsel får man ta det som det är och jag tror nog du har det ganska fint hela tiden.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Sådana möten blir oftast bäst.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där! Säger ja till allt! Men det brukar ju bli bra och det verkar ju ha blivit en jättebra middag!
    Önskar dig en fin ny vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.