torsdag 2 augusti 2018

Compact living

Hej där!
Ja inte för att det har regnat så värst men visst kom det en skur när vi var i Jämtland. Det regnar alltid när vi är där. 


Nu har jag levt under väldigt spartanska förhållanden i drygt en vecka och vet ni, jag gillar det på något konstigt sätt. Det är vi, sängen och en gasolspis, enkla medel men ändå så skönt. Nu när jag är hemma igen så kommer alla måsten farandes i luften. Tvättmaskinen går varm, blommorna ska noppas och vattnas.

 Ja sonen har gjort ett dunderjobb i hettan som lyckats hålla alla vid liv. Jag ser att det måste städas en aning, ja rätt rejält faktiskt. Fast vem orkar det i denna värme. Jag öppnar korsdrag och fångar upp dammråttorna i stället. 

Nej vet ni jag fortsätter ha det semestrigt, sätter upp knasbollsslingan och plockar lite blommor på ängen.

 Ja det var en gång i tiden vår gräsmatta, ha ha. Ska kolla på Ernst också. Har inte sett på tv på 8 dagar. Känns bra det med.

Kram Pia





4 kommentarer:

  1. Åhhh vad härligt med dina kloka ord i etern igen :-) Välkommen hem från semestern, som låter helt underbar. Nerkopplad = avkopplad ;-) Det där med städning är lika bra att lägga ner nu i värmen, precis som du säger. Bättre att skaffa en håv ;-) Ja, till dammråttorna alltså, och fösa ut dem.
    Ha de riktigt gott i din semester. Jättekram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft det toppen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Det låter som en härlig semester, inga måsten, bara vara, under enkla förhållanden! Jag kan sakna det, jag går här hemma i vardagen jämt känns det som... men jag är ju en hemmakatt jag, men visst blir det en tvättmaskin och lite plock hela tiden.. Men det där enkla kan jag sakna, min mamma hade en sommarstuga med utedass, inget rinnande vatten, man hämta vatten i pump och stå ute och diska! En liten svartvit teve som vi ändå inte såg på, vi spelade boccia och kort. Det här är ju ett antal år sen, innan mobiltelefonernas tid! Men det var så mysigt!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka! Vad jag har saknat dina inlägg.
    Här blir inte mycket gjort i denna värme. Har nog med att hålla liv i de blommor som vi har i krukor.
    Ha det så gott, och fortsatt trevlig semester önskar jag dig.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.