fredag 13 juli 2018

Inget nytt eller intressant

Hej Hej! 
Jag vet inte men nu känns det som att det behövs en bloggpaus. Jag har liksom tappat gnistan någonstans. Känner att mina inlägg inte är intressanta alls, utan bara blaha, blaha. 

Varför skulle någon vilja läsa om min potatissallad när man kan googla fram en på nolltid. Vem vill liksom se mitt gamla kök om och och om igen? Eller titta på mitt gamla växthus, mina samma växter och samma vanliga planteringar? Ingen! Jag vill liksom inte blotta mig längre, inte dela det som händer i mitt liv. Konstigt va?  Här händer det inte så mycket alls och det är tråkigt men så är det bara just nu. Inga nya projekt, inga nya kläder inget kul alls. 


Så samtidigt som det råder fruktansvärd torka i naturen så är det bloggtorka hos mig. Vi ses kanske när det regnat. Ja eller något sånt. Nu drar jag ner ridån, blir lite anonym ett tag eller för alltid. Jag vet inte riktigt.


Kram Pia

14 kommentarer:

  1. Hej! Har varit inne på din blogg nästan dagligen, då jag tyckt att du beskrivet livet på ett bra sätt, utan att försköna vardagen.
    Så jag hoppas att du kommer tillbaka till bloggen. Ha en fortsatt skön sommar. Kram

    SvaraRadera
  2. Äsch, du är bara lite sommartrött just nu. Vila lite så kommer du tillbaka snart... vi vill visst se ditt gamla kök och ditt gamla växthus igen. Så det så!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen du kommer tebax och att du hittar gnistan igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Säger som de andra. Hoppas att du kommer tillbaka för jag gillar att läsa din blogg. 😊

    SvaraRadera
  5. JAG vill läsa om potatissallad och målning :) Du har alltid härliga och tänkvärda inlägg Pia!! Så det så! Klura lite och kom snart tillbaka...du behövs!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Ja, som så många av oss andra då med andra ord. Nothing new under the moon, same old dance same old tunes. Vet du vad jag gör? Jag bloggar för min egen skull och skriver som en slags dagbok över livet och skiter fullständigt i vad någon vill eller inte vill läsa. Jag påminner mig själv om att min blogg är för mig själv inte för andra. Prova det så blir det mycket låttare. Vissa perioder lägger jag bara upp bilder. Förr skrev jag mer, nu blir det mest bilder. Kramen och ha det gott! Anneli

    SvaraRadera
  7. Åhhhh Pia, iblland behöver man bara en paus från vardagen och det vanliga grå. Jag skulle verkligen sakna dina texter, tips och råd om du inte kommer tillbaka. Ha en riktigt skön semester, vila upp dig ordentligt så hoppas jag att vi syns snart igen. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Kommer att sakna dig. Hoppas verkligen du kommer tillbaka. Läser hos dig varje dag, även om jag inte kommenterar. Du skriver så bra.
    Ha det nu så gott och vila upp dig, hämta krafter.

    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  9. Nog får man bloggtorka då och då, men visst vill vi se din potatissallad alltid. Men vissa behöver ta en paus för att längta tillbaka till bloggandet och det kanske är så för dig, så ta dig den ledighet du behöver, vi ser ju när du är åter. Njut av sommaren för fullt och ladda dina batterier.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Jag gillar verkligen dina inlägg Pia. Enkla och vanlig, som känns så igenkännande att läsa. Hoppas du hittar gnistan igen. Varm kram från mig

    SvaraRadera
  11. Hallå där!
    Nu ska vi se om det går att kommentera...jag har inte kunnat kommentera hos någon med blogspot på ett par månader tror jag...:( Nu testar jag en annan webläsare och med ett annat användarnamn....

    SvaraRadera
  12. Tjoohooo...
    HUr som så var det ju inte tjoohoo att du funderar på att sluta blogga....
    Bloggtorka tror jag alla som bloggar har lite då och då så det är ju inget konstigt i sig...
    Man kan behöva en paus och då är det ju bara att ta det <3
    Btw så gillar jag ditt kök och hänger gärna där ofta å potatissallad har jag aldrig googlat på i hela mitt liv så det läser jag fortfarande gärna recept på...
    Å växthus...galenpanna!! Hur skulle man kunna få nog av det?? Det är ju inspiration av blommor och växter som får i alla fall mig att vilja sätta spaden i jorden här hemma...;)
    När hörru tokfia....sluta blogga får du allt låta bli... ta en paus du å sen ska du se att orden kommer tillbaka...
    Stor kram och ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.