måndag 27 augusti 2018

Bara vi två igen

Hej Hej!
Helgen har varit intensiv och fantastisk.  Ett dygn ute vid havet där det råder stillhet. Jag har vilat och reflekterat en del över livets skeden. 

Jag skrev ju om tant äventyr. Ja vi är ett gäng som träffas några gånger per år. Vi har känt varandra i över 20 år och Ja det händer saker i livet. Vi åldras! Inget konstigt med det, men ändå, det är något som sker från gång till annan.

Konstigt kändes det ändå när yngsta sonen flyttade på söndagen. Ett annat av livets skeden liksom. Nu är det bara vi två igen. Jag är nämligen en hönsmamma av den allra värsta sorten kan jag säga. Tror att jag sms:at på tok för mycket och undrat om allt är Ok. Jisses han är ju 21 år fyllda och klarar sig säkert jättebra utan mig. Nåja life goes on. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Visst känns det när barnen flyttar, lite blandade känslor hos mig. Men jag vet att de klarar sig alldeles utmärkt :-)
    Är det havtorn på bilderna? I så fall, gud så avundssjuk jag blir.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Då är vi två. Hönsmammor alltså! Jag fasar inför barnens framtida flytt redan nu... ja den ena har ju tagit studenten så det är väl bara att förbereda sig på att det händer inom några år... ja suck tiden ändras och vi med den kanske?

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Barnen har vi bara till låns tyvärr, så är det. Och sin ålderdom kan man inte göra någonting åt, där är det bara att gilla läget ;-)
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. De där tjejträffarna, eller okej då, tantträffarna, är verkligen upplyftande
    och roliga, även om det händer saker för (med) alla mellan gångerna. Gamla
    vänner är viktiga.
    Nu är det bara ni två igen... tänk så mycket roligt ni hinner med nu. Njut
    av den nya tiden, slarva inte bort den!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.