torsdag 10 maj 2018

Rutiga blommor

Som vanligt är jag uppe och skrotar för mig själv. Jag ska ärligt säga att jag somnade snabbt i går kväll, ja flera gånger faktiskt. Först i solstol, sedan vid Tv:n och så sist i slafen då. Därför är det svårt att ligga och dra sig. 

Idag skiner solen så fint igen. Jag måste ju hinna med att se allt det där vackra så jag tar kameran med mig och går ut. Maj är så underbar tycker jag. 

Kungsängsliljorna vid ena dammen ska snart slå ut. Dom är bara så häftiga. Hade faktiskt glömt bort att vi satte ner lökar där i höstas. Vid den lilla dammen står storken och tycker att vattnet ser för rackigt ut. Ska ingen fixa till det snart? 

Jodå men först ska jag hjälpa maken med den sista biten på vedbacken. Sedan så ska poolen igång. Ja kanske det blir lite damm fix också. Förresten så tror jag bestämt att maken redan börjat lite med lilla dammen. Hör du det storkskrälle. Man får ta dagen som den kommer.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Åhhh kungsängsliljor är ju bara så underbara. Maj är verkligen en härlig månad. Kram på dig. Annika

    SvaraRadera
  2. Hade sådana när vi hade hus. Dom är så vackra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Visst är de ett av naturens under, kungsängsliljorna. Så söta och gracila... och rutiga!

    Ha det fortsatt fint!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.