söndag 13 maj 2018

Häggen blommar och en lekstuga i nöd.

God morgon. 
Jag hoppas verkligen det blir en bra dag idag. Det blev det inte igår. Det blev inte ett endaste frö sått. Jag var så slut och trött. Jag bara satt och satt nästan hela dagen. Njöt av det vackra. Men jisses, jag finner inga ord. Häggarna typ exploderar i blomning här. 

Doften är en aningens söt och stark. Fast det gör ju ingenting alls. Konstigt att det inte surrar mer än vad det gör av insekter. Sorgligt kapitel detta. Ja med insekterna, de blir bara färre och färre och utan dem så svälter vi ju ihjäl. 

Svägerskan tyckte att hon och jag skulle starta upp en bikupa. Jaha ja, men det är lite pyssel med det ändå. Ganska så mycket pyssel faktiskt. Näe jag passar på den. Jag får göra annat som att ha mycket blommor och en insektsholk .

Tillbaks till häggarna, åhhh så fina dom är. Nu finns det saker här hemma som är mindre fina. Lekstugan till exempel. Rädda det som räddas kan. Fast om jag ska vara ärlig så ska det bli roligt. 

Sist jag lade mina händer på denna lilla stuga var när yngsta barnet var typ två år. Just det 19 år sedan. Vad som hände då var ju en märklig story för sig. 

Jag målade för fullt och tappade helt uppsynen och kontrollen över min lilla pojke. Usch så oansvarigt, jag vet. Plötsligt ser jag honom gå på stora vägen, ja där alla kör i 100km/h. Han går där så fint med en morakniv i handen insmord i djungelolja. Han hade hittat det i handskfacket på sin Mormors bil som jag lånat den dagen. Mjölksyran i mig steg kan jag lova när jag typ flög fram och räddade honom från att kanske bli påkörd. PUST! Nu är det dax igen. 

Ja för målning med mera. Undrar vad arga snickaren skulle ha sagt, eller Willy i bygglov. Nåja en sista upprustning ska det bli. Nu behöver jag inte passa på några småbarn i alla fall.


Ett nytt golv behövs, ny farstubro, ett nytt tak också samt färg i massor. Jag ska inreda denna lekstuga så fint. Vänta bara. Ja för det får bli ett semesterprojekt. Vem eller vilka som ska få husera här får vi se. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så ljuvlig tid! Men åhhhh ... anar jag något ... något som är på gång .... Nåväl ha en skön dag med lekstugan. En stor kra från mig. Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, inget är på gång. Men, vi har hyresgäster med en dotter där som skulle kunna få leka lite där tänkte jag. Synd at den bara står där liksom. / Pia

      Radera
  2. Hoppas du haft en fin och bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. åh vilket kul projekt att rusta upp lekstugan, jag la också min själ i flickornas lekstuga som ingen nu längre är i... Kanske för att jag själv önskade mig en så mycket som liten!
    Hoppas din söndag varit fin i sommarvärmen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.