onsdag 18 april 2018

Potential

Jag fick ju följa ned på husvisningen i går. Ett jättecharmigt hus som absolut behöver en rejäl makeover men ändå. Det kan vara bra att själv få sätta sin prägling på sitt boende.

Det andades värme och glädje. Hur kan jag veta det? Ja det kan jag kanske inte men man kan ju få en viss magkänsla. Jag har den förmågan att kunna se slutresultatet. Kan trolla bort de möbler som finns på visningen och visualisera hur det skulle se ut efter upprustning. 

Hur det skulle se ut med andra möbler, textilier och piff. Enkelt som bara den för mig. Trädgården var jättefin med växthus och stora fruktträd. Jag kan se hur det nya köket skulle smälta in och hur tvättstugan skulle kunna bli coolaste stället att fixa med tvätt på. Åhh vad jag skulle vilja ha en sådan tvättstuga.

Tvättstuga

 Nu får vi se hur det blir, om det nu blir något bud eller inte. Hur dom tänker min son och sonhustru.

 Om det blir något så lovar jag att hjälpa till med det jag kan. Om dom vill ha någon hjälp såklart. Jag är redo med spackelspade, penslar och tapetlim.
Alla bilder är från hemnets sida jag glömde kameran.
Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilket fint hus. Så svenskt och så underart och charmigt. Jag tror att lite tapeter och nya golv skulle göra en enorm skillnad och att man skulle kunna flytta in rätt omgående. Vad kul att få följa med på visning! Här på mindre ort i Dalarna finns det knappt några hus till salu eftersom det råder akut bostadsbrist.

    Ha en underbar dag!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Såg fint ut och verkar vara bara att flytta in och fixa lite under tiden.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hej raring!

    Men ååå sååå mysigt att få följa med på visning...och jag är som du...ser också hur ett hus kan bli med andra färger, möbler och en å annan riven vägg...;) Å jag är alldeles säker på att de gärna vill ha hjälp...
    Å det låter vettigt att landa lite i dig själv gällande bloggen... du har ju din unika stil och det är ju den som gör att man vill komma tillbaka <3 man ska aldrig försöka göra om sig... jag var också manisk förr gällande att läsa och kommentera hos andra... tillslut blev det för mycket...tog SÅ mycket tid att jag höll på att knäcka mig själv och funderade på att sluta blogga...
    så jag bestämde mig för att jag inte behöver kommentera varenda inlägg hos mina rara bloggvänner... å så får det vara... jag tassar in o ut mycket mycket oftare än jag lämnar hälsningar...<3 Å så älskar jag din liknelse att du är gud i växthuset...hahaaaa.... himmel så bra tänkt... det är ju jag med då....hahaa...
    Kram på dig o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.