fredag 20 april 2018

Nejlikor till sjuklingen

Hej!
Det här börjar likna en fars eller snarare en tragedi. 

Nu har jag fått halsfluss också. Så mycket sjuk jag har varit på sista tiden. Det är inte klokt. Penicillin får man inte utan det ska läka ut av sig själv. Jobbigt för en sådan som mig som har svårt att vara stilla.  Ute är det ett strålande väder men där kan jag inte vara utan det är sängen som gäller. Med hög feber känns det bara jobbigt med sol. Mellansonen hade planer på att titta över, honom har jag inte sett sedan i julas. Nu blir det inget med det heller. Helst av allt skulle jag vilja tjuta som en liten unge men det hjälper ju inte. 

På bordet stod en bukett nejlikor från maken. Det hjälper lite, ja ganska så mycket faktiskt. Det blir inte något bubbel heller, går ju inte att svälja. Det är ju som att kasta pärlor åt svin. Nix pix det är Alvedon och vila som gäller.
Trevlig helg till er och njut av det vackra vädret åt mig också.


Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Men stackars dig! Halsfluss är pyton... Krya snabbt på dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Sänder dig en stor kryapådigkram. Vilken otur du har. Kram på dig Pia.

    SvaraRadera
  3. Men usch vad hemskt att inte få penicillin vid halsfluss. Hoppas du snart mår bättre!

    SvaraRadera
  4. Men usch, halsfluss är inte roligt. Krya på dig. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Samma här! Vilken jäkla vår, har varit sjuk hela tiden!! Krya på dig nu och hoppas de fina nejlikorna gör dig lite glad Pia :) Kram från en trött och vissen Titti

    SvaraRadera
  6. Inte nu igen! Du måste ta hand om dig, stoppa i dig massor av vitaminer och spårämnen. Du behöver verkligen bygga upp ditt imunförsvar igen.
    Försök att njuta av helgen så gott du kan och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Men din stackare, det tar visst aldrig slut. Verkar som det har blivit en ond cirkel.
    Krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.