lördag 21 april 2018

Pelargoner i motljus

Godmorgon, tjoho, faderullanlej!

Ja jag måste försöka vara lite positiv, det är ju inte meningen att det här ska vara en gnällblogg. Nix pix. 

Fast det är surt att man ska vara sjuk i det här fina vädret. Tack så jättemycket för alla krya på hälsningar.
❤️
Nu tänkte jag försöka inspirera lite. Jag ville titta till växterna i växthuset och tyckte att pelargonerna såg så fina ut där i morgonsolen. 

Eftersom jag sovit sedan 21 i går så vaknade jag i ottan. Fixade lite kaffe och åt ägg innan jag gick ut. Bara några steg i den kyliga morgonen innan jag nådde värmen igen där inne i växthuset. Utanför står det där mosaikbordet som verkligen inte var ett bra köp. 

Ja man kanske ska ha det inomhus under vinterhalvåret, för det flagnar. Jag får nog göra ett nytt mosaiklager när andan faller på. Tillbaks till pelargonerna. Dom rosa gillar ju jag. 


Några har jag lyckats spara och några tog jag skott av som jag planterade redan i februari. Nu är det knopp i dem. Jippie! Ska bli roligt att se vilken färg det är för det minns jag inte och för mig spelar det absolut ingen roll. Bara det blommar.

 Jag fick lov att ta en bild i medljus också fast utifrån. Ha Ha! 

Ja inte hundra det heller. Men om jag nu inte kan fota så bra så kan jag i alla fall ta hand om växter och en hel del annat. 

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Härligt med pelargoner, vi har tyvärr inget växthus och där våra står brukar det vara frostfritt men inte i år så våra dog tyvärr. Hoppas du får en bra Lördag. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Våra engelska pelargoner planterade vi om och klippte ner. Det blev nog en chock för dom för dom ser inte så kul ut längre. Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.