onsdag 14 mars 2018

Ruggig och rårakor.

Jag slutade tidigt idag, ibland så kan man skippa rasten och åka hem 30 minuter tidigare beroende på antal barn. Jag hade en bestämd plan på vägen hem. Handla, träna och laga mat. 

Det är just då man måste stålsätta sig för att inte belägra soffan. Utan dra på sig träningskläderna och sätta fart. På med musik från melodifestivalen, Fuldans och Mariettes låt skrålade i mobilen... och sen körde jag på. Ska erkänna att det gick trögt i början.

 Sedan fick jag ett sms om att sonen ätit på stan så då blev det rårakor a´la Ryttarängen till maken och mig. 

Inget märkvärdigt utan bara riven potatis och morot, lite purjolök, majs ett ägg och så några msk. mjöl. Krydda med salt, peppar och lite chili.  Plötsligt blev jag så himla ruggig och kall. Bara att hämta ylletröjan, tända brasa och njuta av onsdagen.

 Sveriges mästerkock och nya serien Modus på tv. Härligt! 

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Åhhh så gott det där ser ut, tack för tipset. Jag älskar vanlig enkel mat med svenska råvaror. Hoppas du kryar på dig riktigt. Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.