söndag 24 september 2017

En hjärtesak

Det slår mig nu att jag ofta får presenter. Det är så roligt och jag är djupt tacksam för det. 


Detta fina hjärta tex. Det fick jag av en gäst som var här när vi firade maken. Hon hade en tanke med vart det skulle hänga. Jag hade en annan. Kom på att mina halsband kunde få hänga där istället för att ligga i en korg och trassla ihop sig. 

Själv är jag nog ganska så dålig på presenter. Jag vet aldrig vad jag ska köpa så jag ger hellre bort en burk rödbetor eller en blomma från vår trädgård. Ja jag kan ge bort en påse jordiga rotsaker också fast jag tycker inte det känns som en present.

Presenter ska väl ha fint papper och rosetter? Ha Ha! Fast om jag tänker efter så är det en gåva från hjärtat som räknas, inte hur mycket det kostar eller hur tjusigt inslaget det är. I dag ska jag hjälpa mina föräldrar lite. Det var min 80-års present till Pappa. 15 timmars trädgårdsjobb. Självklart så hjälper jag gärna dem ändå men vad tusan ger man till någon som har allt. 

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Tycker inte det behöver vara snören och fina papper på presenter. Skulle bli överlycklig om jag fick en på med grönsaker.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter som perfekta gå-bort presenter Du ger... Jag skulle bli överlycklig!!
    Ett liknande hjärta har med - med mina halsband på!!!
    Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.