onsdag 31 maj 2017

Sugen på pizza

I bland så blir jag faktiskt så sjukt sugen på pizza. Vi bestämde att det skulle bli hemmagjord till middag ikväll. 

Det fanns ostrester i kylen och tomater. Ett pizzakit från lilla butiken och så ett paket med skinkspill. Jättebra och billigt. Vi delar upp den i tre delar så att var och en får sina favoriter. 

Jag kör mozzarella, tomat och ruccola på min del. Lite pizzasallad till så mättar det bra. Jag har varit ledig från lönejobb idag men jobbat en hel del ändå. Målat om några väggar hemma i gästrummet hos Mamma och Pappa. 

Mekat med gräsklipparen igen fast utan resultat men vi börjar närma oss. Nu handlar det om start relä. Vi ger oss inte i första taget. Envisa som synden. Städat och tagit hand om tvätt. Suttit i solskenet och myst, ja men det kan vara jobbigt nog faktiskt, särskilt när man har sjukt ont i huvudet. 

Tog in lite syrener också så jag kan njuta extra mycket. Nu tror jag allt att soffan hägrar.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Som en flitig myra med andra ord. Hemlagad pizza är för gott faktiskt.

    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Vilken dag! Livsnjutning på hög nivå, bortsett från gräsklipparmekandet då (om du frågar mig :-)
    Ha de underbart. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Så gottit & vackert mé Syréner ......
    /Kram denna soliga dag!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.