tisdag 16 april 2024

Skvallerreva och liten stuga

 I hallen står det där lilla bruna blombordet som jag hittade på en loppis. 

Egentligen så är det lite för mörkt där för att växter ska trivas, i alla fall den här årstiden. Men en liten bukett funkar överallt.

Vi fick en påskpresent av föräldrarna, en skvallerreva. Den står där nu tills jag hittar en passande ampel. Ska kolla på secondhandbutiker. Där står också det lilla huset som egentligen är en hållare för bag in box vin. 

Det har blivit en liten tradition att Alundagossen alltid kikar in i det när han kommer på besök. Kan finnas något gott där  eller en ledtråd som han brukar säga. 

Ännu en kylig och grå dag här i Uppland. När kommer värmen tro?


Kram Pia 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin liten stuga att skapa en tradition i. Gossen kommer för alltid att minnas
    den spännande gömman från sin barndom. Skvallerreva har jag aldrig sett! En ampelväxt alltså?
    Ha det gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så kul att ha skapat en lite tradition för barnbarnet.
    Skvallerreva är väl samma som vandrade jude som man kan säga. Jag brukar ha det på takterrassen varje sommar. Men i år har jag planterat ampellija i krukan.
    Ha en fin dag och hoppas att värmen dyker upp snart.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.