lördag 23 mars 2024

På spegeln

Försökte påsk piffa lite på månbordet i hallen. Gammalt pynt i silvrig stil fick det bli.  

De gamla ljusstakarna i tenn fick helt vanliga värmeljus eftersom jag inte hade något annat hemma.  Dom passade jättebra in i formen om man säger så. Den runda spegeln som ligger där kanske blir det för mycket metalliskt. Borde tillföra något, mer ska tänka ut något. Kan räcka med lite påskgult från växtriket.

 Igår landade jag väldigt trött hemma i soffan. Planeringsdag på huvudkontoret och tänk att jag kände mig plötsligt så gammal och mossig. Får arbetsuppgifter som jag plötsligt ska kunna, ingen som visat eller förklarat. Du får lära dig själv fick jag kastat i ansiktet. Tackade nej till en AW med kollegorna. Fick ett tråkigt besked på telefon. Inte den bästa fredagen om man säger så. 



Men idag lyser solen och jag ska ge mig på ett surdegsbak igen. Ägna tid i trädgården. Det blir nog bra.

Kram Pia



3 kommentarer:

  1. Tycker det ser fint ut på ditt månbord.
    Verkligen inte kul att få arbetsuppgifter som man inte kan och inte får någon hjälp heller.
    Hoppas din lördag blir bättre än fredagen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nej, det lät inget vidare. Men trädgårdspyssel och bak låter desto bättre, hoppas det får dig på bättre humör!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Mysigt med lite påsk som möter en i hallen.
    Hoppas du fick en bra helg, trots en trist fredag. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.