torsdag 28 december 2023

Dagarna kommer och dagarna går

 Så var julen över för denna gång. Jag drar en djup lättnande suck. Jul är inte min grej. Jag vet inte riktigt varför.


Mina semesterdagar som förövrigt inte alls bara består av ledig tid, inte i alla fall om man har ett samvete. Att hjälpa till med problem och svara i mobilen känns viktigt och förtroendeingivande. Jag klagar inte över det alls. Ja vad gör jag mer då? Skottar snö och försöker äta upp skinkan, köttbullarna och rödbetssalladen. Jag som inte ens åt kött för ett tag sedan. Tänk så märkligt. Eller Nej inte märkligt utan jag orkar tyvärr inte hålla på och hitta alternativ. 

Så min lilla insats till en bättre värld får bli något annat. Kanske som att inte shoppa ihjäl mig. Att återbruka. 

På tal om det, kolla in mina skidor. Jag skulle vilja ha ett par nya eller bättre begagnade men man vet ju inte om det blir snörika vintrar framöver. Jag tog en tur igår. Skidorna och bindningarna höll, även pjäxorna faktiskt. Ha Ha! Solen sken och det var magiskt vackert och så rofyllt. Någon hade gjort ett spår på åkern. Blev nästan salig av lycka och tacksamhet. Skrev med staven i snön med stora bokstäver TACK. Då slapp jag spåra för det är ganska så jobbigt.

I Göteborg pågår junior WM i ishockey. Jag följer slaviskt. I Västerås har vårt femte barnbarn fötts. Ännu ett flickebarn. 

Hoppas att alla snart är friska så vi kan åka och hälsa på. Ja men dagarna kommer och går. Snart är det ett nytt år. Spännande att se vad det har att bjuda på.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med ett litet barnbarn till. Och va skönt att du slapp att fixa skidspåret på åkern.
    Ha en skön torsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så kul att få tillökning! Grattis farmor! Dina skidor gör mig glad,
    så rejäla doningar finns inte längre. De håller säkert några år till.
    Och återbruk är självklart numera. Men kanske inte om man som
    jag gett mig själv en diskmaskin i julklapp. Hurra, nu slipper jag
    diska resten av livet!
    God fortsättning och Gott Nytt År!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.