onsdag 25 oktober 2023

Torsk på menyn och detox

 Jag läste på lite om mat/dryck som är bra om man vill rensa ur lite gifter i kroppen. Vatten såklart, citron, ingefära, gurkmeja, avokado, kål, rödbeta, äpple, grönt te, valnötter, olivolja och fisk är några av alla nyttiga produkter. 

Så jag bestämde att det skulle bli torsk till middag. Hittade ett recept som lät spännande och enkelt. 

Jag rörde ihop:

 2 msk smält smör med hackad vitlök (jag valde gräslök) 

 2 msk pressad citron,

 ½ tsk chiliflakes, 

 ½ tsk paprikapulver,

 salt och svartpeppar.

 La ett paket tinad torsk i en ugnsfast form.

 Penslade på röran och in i ugnen ca.20 minuter 220 grader

 Medans så blandade jag 2 msk ströbröd med 2 msk parmesan som jag strödde över och så fick det stå ca. 5 minuter till

Till det serverades broccoli och kokt potatis. Smögensås om man ville ha det. Det smakade gott. 

Det där med att rensa gifter ur kroppen blir en utmaning i sig. Massage och motion är också bra. Tror jag ska boka in en massage hos bästa Carro på skogens massage. Ska försöka ta en promenad varje dag eller annat fysiskt som trädgårdsjobb tex. 


Vi får se hur det går. Blir svårast att skippa kaffe, bubbel och glögg. Fast två veckor är ju inte så lång tid.

Kram Pia



4 kommentarer:

  1. Jag lyssnade på ett program om hälsa , där rekommenderar de att en växt med knoppar som heter curry Innehåller ett nyttigt ämne som gagnar kropp och särskilt hjärnan. Programmet är Louise Hepstian.

    SvaraRadera
  2. Jag Astrid var det som gav dig tipset

    SvaraRadera
  3. Gott med fisk, men det låter jobbigt med detox :o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Mycket god middag. Fisk är så gott.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.