måndag 30 januari 2023

Doktorn jag är fast i en vana...

Ja ingen kan ana vad jag har det svårt. Ha, Ha Agneta Fältskogs låt från elva kvinnor i ett hus från 1975. Minns att jag älskade det albumet.

 Jag var till läkare idag för att reda ut saker och ting. Min trötthet, min huvudvärk, min yrsel och blödningar i ögonen. Hon sa direkt, du är inte sjuk. Ok Men jag mår ju inte bra. Vad ska du göra åt det då? Ehhh promenera mera och äta lite sundare kanske.  Just precis det ska du göra sa hon. Sen så kanske du inte ska jobba så mycket. Trappa ner liksom. Fundera på det, så sa hon faktiskt. 

Ja sen blev det provtagning för att kolla så allt står rätt till. Blodtrycket var för högt men lillhjärnan och storhjärnan verkade fungera bra. Hjärtat slog snabbt som vanligt. En ny medicin fick jag vilket jag inte gillar men jag måste ju vara rädd om mig. Vanan är att jag jobbar jämt, dygnet runt och även på helgerna. Det måste ta ett slut tänker jag men hur? Får klura på det. Vi har stämt möte igen doktorn och jag.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Nu är det dags att du tar dig själv på allvar! Vet att det är svårt att bryta mönster
    men du lever bara en gång (troligen?). Prioritera dig själv. Var inte så duktig!! Be om hjälp med
    tapetseringen och gör inte allt själv!
    Börja att tänka efter... idag!!
    Kramar från kloka Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Håller nog med i vad Eva-Mari skriver.
    Man har bra ett liv så ta vara på det.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.