tisdag 29 november 2022

Inte min tid

Jag har fattat det nu, att november inte är min bästa månad på året. 

Konstigt eftersom jag är född just i den här månaden. Inte nog med att handleden kraschade och jag fick inflammation i en muskel i skuldran. Näe nu så fick jag huxflux halsfluss också. Jippie! Nej inte jippie alls utan fy f..n faktiskt. 

En klok kollega sa att jag stressar för mycket och att immunförsvaret blir försämrat då. Hon fortsatte med att jag verkligen borde meditera. Ha Ha! som om jag inte försökt det 100 ggr. Men det funkar inte på mig. Hon är inte den första som rekommenderat det. 

Det är nu jag ifrågasätter min roll och mitt engagemang på jobbet. Hur ska jag kunna göra för att inte stressa och känna den här evinnerliga pressen?  Svaret är så enkelt, jag behöver mer tid.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Verkligen inte kul att ha en sådan press och stress att bära på hela tiden.
    Krya på dig
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men fy vilken otur. Nej meditation passar verkligen inte alla. Själv blir jag knäpp av det. Men jag tränar pilates och det får mig att varva ner.

    SvaraRadera
  3. Jag är helt med dig där om att november inte är favoritmånaden på året.
    Men nu kan vi njuta av den kommande julsäsongen och av allt vad den innebär med lite extra glans och glitter. Men sedan kan det gärna få bli slutet av april på en gång :-)
    Håll i och håll ut och släpp taget lite om du kan.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.