onsdag 16 november 2022

Glädje glögg och galenskap

 Kan man sammanfatta starten på veckan så? Kanske. Glögg är ju alltid gott om man frågar mig. 

Ett litet glas varje dag får det bli, ja nästan i alla fall gärna med en pepparkaka till med ädelost. Glädje är det när man går hem från jobbet med den där sköna magkänslan att allt är ganska så bra ändå. Man ser glada miner och positivitet hos kollegorna. Glädje är att vinter studion har börjat och att Sverige vann innebandy finalen. 

Galenskap vet jag inte riktigt vad jag tänkte på när jag började med inlägget. Men det kan vara att jag bjöd in hela gänget på kalkon på första advent. Ja inte galet i sig utan bara roligt men det innebär ju en del förberedelser.

 Jag ska ut på galej på fredagen innan men hinner nog med ändå. Helt galet är ju allt som händer i samhället/ världen nu. I alla fall tycker jag det. Har svårt att ta in det. Svårt att fatta hur det ska bli liksom.

 
Men kärlek till alla och allt i novembermörkret. 
Det är väl helt Ok?

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Fina reflektioner Pia. Måste köpa mig en glögg till helgen!
    Ha det fortsatt fint.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. En glögg och en pepparkaka är inte fel alls.
    Otäckt det som håller på i vår värld nu.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Glögg är inte alls dumt :-) Värmer gott i novemberkylan.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.