torsdag 4 augusti 2022

Morgonstund och tanketid

 Kaffet på morgonen är liksom heligt. Nja kanske ett starkt ord men nödvändigt i alla fall och gott.

 Just den här morgonen satte jag mig ute och tänkte på lite av varje. Som att jag snart ska börja jobba igen efter semestern. Det har gått ett år sedan jag började på nya stället. Det har varit en alldeles speciell resa som inte är över ännu. Jag vet att det kommer bli lite tungjobbat ett tag och min semester räckte tyvärr inte till för att återhämta mig riktigt. 

Men det är bara att ta nya tag. Sen tänkte jag på hur fort livet kan förändras av olika orsaker. Det där man säger att man ska leva livet för i morgon kan det vara försent, ja men man tar allt för givet och glömmer bort det. Men att ta sig tid för en stunds reflektion och en kopp kaffe det glömmer jag inte. 

Idag kommer huset fyllas av barn och barnbarn. Det ska bli så kul.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Ha en fin och rolig dag med barn och barnbarn.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja en stund för sig själv med en kopp kaffe och en stunds funderingar är guld värt...det kanske inte blir några världsproblem lösta men det där lilla räknas verkligen...
    KRAM till dig från Titti

    SvaraRadera
  3. Att få tid för reflektion är viktigt. Att tänka till kring hur saker och ting påverkat och vad som hade kunnat göras annorlunda. Ihop med kaffe blir det en riktigt bra start på dagen. Hoppas du haft en härlig dag tillsammans med barn och barnbarn. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Så skönt att bara sätta sig och fundera, fundera över vad som är viktigt. Kan man göra det med nybryggt kaffe blir det ju ännu bättre.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.