måndag 25 juli 2022

Baksidan

 Vi är typ aldrig på baksidan av huset. Därför så glömmer man lätt bort att fixa där.

 Buskarna växer och gräset är lite hipp som happ. 

Vi gjorde i alla fall en odlingsplats där förra året och i år odlar vi gurka och jättepumpa där. Då måste man ju vattna och vistas där även om det bara blir en kort stund. 

Måbärshäcken bakom lådan som vi hämtade hem från skogen börjar ta sig men behöver ju tuktas och klippas. 


Jag satte dit en bänk vid bastun utifall man vill sitta en stund i skuggan. Dammen med vattenfallet var full av mygglarver och  pumpen har varit trasig ett tag.

 

Men nu porlar det härligt och efter lite rensning så syns växterna där igen.  

Ja inte mycket mer än så är det inte men det är lite som en park där tycker jag. Det finns fläder, rönn, ek, jasmin och en klätterhortensia mot huset. Busken vid bastun är en sorts spirea med limefärgade blad.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Det kan lätt bli så att man glömmer bort en del av sin trädgård när man sällan vistas där.
    Vi hade vår framsida av huset när vi bodde i Sverige. Där odlade vi inget för att vi aldrig var där. Bara två gröna gräsplättar som klipptes bara.
    Tycker du fixat till det fint på er baksida och det är fint med ett porlande vattenfall.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Inte alla som har en park på sin tomt! Tycker det ser svalt och skönt ut där.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men så härligt md en egen liten park/lund. Behövs för att kunna få lite skön skugga när temperaturerna stiger mot rött :-)
    Jag tycker det är härligt med trädgårdar som bjuder på lite överraskningar, inte är så förutsägbara när man kliver in mot entrén.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Underbart med egen park! Det påminner mig om min systerson, som när han var i treårsåldern, frågade, om han "fick gå ner i parken" när vi var på min altan en midsommar... ;) Gulle! Så jag har också haft en park en gång i tiden! ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.