torsdag 26 maj 2022

Den som spar...

 Den har. Så låter ordspråket ju. 

Jag rensade ut bland krukor för två år sedan och vissa satte jag under en bänk tills vidare. Dom var inte trasiga men kanske lite udda i färgerna. Men är det inte trasigt så får det inte kastas. Typiskt mig. Ja men vad händer? Jo orange är en het färg 2022 och mitt tema på pooldäck fick en ytterkruka i ljuvlig orange färg. Kommer ju matcha den rosa pelargonen. Hi Hi! Ja jag vet att några får rysningar när man blandar hejvilt. Kan hända att jag sätter en vit eller vaniljgul blomma där.

 Den gamla pläden från Jotex åkte upp ur gömmorna. Skönt att vira in sig framåt kvällen. Annars har jag börjat plantera ut i krukor och urnor. Kommer frostnätter får jag väl täcka över eller bära in.

 I år blev det nejlika, stjärnöga och hängpetunia i de blå urnorna. Släpat upp trädgårdsmöbeln från förrådet och skurat med såpa. Klippt gräset och känner mig mör i varenda muskel. Ska slappna av med lite hockey nu i soffan och invänta regnet.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. En vacker dag kan allt passa igen. Vilken tur att du sparade!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ibland är det bra att spara på saker.
    Och blandade färger är bra mycket roligare än när allt följer ett och samma mönster, tycker jag.
    Lite wild and crazy är det inget fel alls att vara.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Bonjour Pia,

    Vilka vackra blå krukor på din terrass. En orange kruka kan vara intressant att sätta en blomma av kompletterande färg.
    allt är en smaksak, eller hur? g
    Glad mors dag helg.

    Hélène (France)
    https://helleyn.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Krukor kan man aldrig få för många av, speciellt inte lite större. Är de i alldeles galen färg får man ta fram färgburken ;-)
    Vad fint du har fått det i dina krukor.
    Jag har, av olika skäl, inte orkat ta hand om mina krukor för blommor utomhus. Det får väl bli lagom till semestern tänker jag.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.