lördag 15 januari 2022

På tapeten

Äntligen så kom tapetproverna. Men när jag visade maken så valde han inte samma som jag.

 Åhh då velar jag och tänker några varv till.  Hmmm vad är målet med att tapetsera om? I vilket syfte? Ja det är att jag vill ha förändring och att det faktiskt behövs. Med tanke på alla flugor som bajsat lite här och var. Usch! På ett sätt så tycker jag som maken men lite färg skadar väl inte. Gult är ju en solskensfärg som man blir glad av. 

Enligt Feng shui så passar gult bra i kök eftersom den är en social och välkomnande färg. Det sägs också att man ska se upp med grått om man är självkritisk och känner sig ensam. Jisses hela köket är ju redan grått. 

Så med handen på hjärtat så kommer det troligen inte bli några tapeter uppsatta innan påsk. 

Men då passar ju gult jättebra. Det var ju rea nu också så ja, jag velar väl på. Jag kom på en sak. Det ursprungliga köket som fanns innan vi renoverade, det var faktiskt gult. Ljust gula skåpluckor.



Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Åh... kan du hålla dig ända till påsk? Den gula gillar jag! Varmare mot de grå luckorna.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Tycker precis som Eva-Mari. Men kan du hålla dig till Påsk????
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Fina tapeter! Själv har jag ju haft gult i både vardagsrum och kök, för 20 år sedan och skulle nog ALDRIG välja den gula om du skulle fråga mig. Jag har lärt mig att för mig fungerar bas-färger bäst när det gäller hela väggar och stora dominerande möbler. Jag tröttnar lätt på en färg och vill byta till nästa färg 😉 Så jag skulle helt klart tagit den grå, så kan man addera gula krukor t ex för att lysa upp lite, om man vill ha gult.
    Jag tror inte du kan hålla dig till påsk oavsett vilken tapet du väljer 😉😊

    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Jag kan absolut ingeting om Fengshui, men jag själv väljer gärna lugna färger på stora ytor och adderar lite olika färger på mindre ytor. Jag tycker bägge är väldigt fina och skulle nog välja den gör köket minst rörigt, man har ju så mycket annat framme i ett kök.
    Lycka till med ditt tapetval. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Åhh svårt!! Älskar gult! Men väljer grått...
    Ja du får väl klura lite till, gå på magkänslan, vad du gillar :)
    Det kommer att bli jättefint, hur som!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Förstår absolut ditt dilemma med att välja tapet, hur man väger för och emot. Å ena sidan... å andra sidan...
    Ska bli spännande och se vad du väljer. Kommer bli fint, vilket som! Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.