torsdag 25 november 2021

Tolkningar

 Oj och hoppsan. Ibland kan ens inlägg tolkas fel eller på olika sätt. Hmm något att tänka på i framtiden. 

Men mitt förra inlägg var kanske i första hand tänkt som en reflektion på hur olika vi har det, vi här på jorden. Att julen faktiskt kan stressa upp vissa av oss och få några att känna att vi inte duger eller riktigt räcker till. Att jag länkade till den där dyra stjärnan var inte min avsikt alls. Det råkade bara bli så när jag kopierade texten. Dåligt av mig att inte kolla upp ordentligt. Ber om ursäkt för det. Jag tycker inte det är onödigt om man nu vill ha en sådan men det är inte heller nödvändigt för att det ska bli julefrid om ni fattar. 

Bloggar och Instagram kan ibland få oss att tro att lycka är dyra prylar och hemgjorda delikatesser. Ja så kan det ju också vara. Man väljer själv. 

Nu har jag advents pysslat lite här hemma och på jobbet och det kändes riktigt bra. Mina gamla saker på samma plats som vanligt. Gamla saker på jobbet men nya för mig. Jättemysig stämning och känsla. Lite glögg, ni vet den där vanliga, jaaa jag gillar starkvinsglögg och så en peppis till det.

 Ärtsoppa och pannkaka för att det torsdag. Just så kan en vanlig vardag se ut. Helt o-uppstressat och coolt.




Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Alla är vi olika och har olika prioriteringar och man kan inte döma någon annan för att man är olika.
    Ha en skön torsdag och hoppas glöggen värmer i novemberfukten.
    Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja alla är vi olika och tur är väl det.
    Glögg är bra gott med en peppis till.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.