tisdag 12 oktober 2021

Tisdag och kastanjer

Hösten kan ju vara rätt så härlig ändå. Ja bara man tänker efter lite och inte fastnar i det där med mörker och stängda dörrar. 

Jag jobbade i köket i dag. Lagade korv med klyftpotatis. Enkelt men uppskattat. Samtidigt litegrann på kontoret, sen efter disken i barngrupp. Då beslöt jag att vi skulle gå ut och mysa lite i friska luften. Ett stort kastanjeträd finns på gården och barnen älskar att samla in de fina frukterna. Jag gillar också både färg och form. Så himla lena och fina. 

Att stanna upp lite och göra former eller mönster är kul. Man kan ju räkna också och rada upp. Det kändes lite meditativt att pyssla med det en stund. Rensa hjärnan liksom. 

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Korv går alltid hem tycker jag.
    Vilken braig idé att gå ut och få frisk luft och samla fina kastanjer.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Rätt så härlig...? Jag älskar hösten! ;) Så fint ju, och tack för påminnelsen om kastanjer, just där jag brukar hitta såna har jag inte gått på länge, så det måste jag göra!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Bra för hjärnkontoret ibland att koppla av med att göra utan att tänka eller behöva prestera.
    Och så frisk luft på det... Toppen, ju :) Kramar

    SvaraRadera
  4. Härligt att ha ett jobb där man kan vara ute ibland.
    Samla naturens eget pynt är så rogivande. Jag kommer ihåg som liten att man gjorde spindlar av kastanjer och sen trädde ett snöre mellan "benen" och lät dem klättra neråt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.