måndag 18 oktober 2021

Storstädning, tomater och rökutveckling

 Ibland så händer det att vi får ett ryck och kastar ut alla dynor, kuddar och filtar på pooldäck. 

Där ska de få sig en rejäl pisk av rottingen. Tänk att man levt så länge att man blivit hotad av att få smaka på den om man inte skött sig. Jag fick aldrig någon aga tack och lov. Men att ta ut lite aggression genom att banka dammet ur soffdynor kan vara bra.

 Vardagsrummet känns fräscht och härligt förutom att fönstren behöver putsas. Men se det ska inte bli något putsande så länge flugorna fortsätter finnas. Ja sen skördade jag tomaterna. Jisses så många det blev av två plantor. Hoppas bara att de mognar inne.

 Ja nu kan man ju tro att söndagen blev en bra dag men se där tror ni fel. För naturligtvis så måste det typ bolma rök från tvättmaskinen. Kaputt finito liksom. Då var jag redo att kapitulera, ge upp kasta mig i älva. Men jag sansade mig och beställde hem en ny. 

På kampanj. Gratis hemkörning. Jo man tackar.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Skönt att storstäda :-) Även här väntar vi med fönstren, flugorna får dö av först ;-)
    Trista pengar med nya vitvaror när man inte planerat det. Men hiskelig tur att ni var hemma när det började bolma ur tvättmaskinen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Tänk när det fanns mattställningar på varje gård och det piskades mattor som bara den.
    Härligt att ta ut sin aggression (som förmodligen flugorna orsakat) och samtidigt få fräscha soffdynor.
    Hoppas att alla dina tomater mognar nu.
    Vår tvättmaskin börjar också sjunga (skrika) på sista versen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Tur i oturen då, att det var kampanj just nu, brukar ju inte vara det när man står inför ett köp man bara måste göra...
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.