lördag 30 oktober 2021

Havets läckerheter

 Nämen dra på trissor. Jag har inte bloggat på flera dagar. Skam på torra land. Tycker inte jag har haft något att blogga om egentligen. Att höra mitt tjat om flugorna är inte så kul. Inte om hur trött jag är när jag kommer hem heller. 

Men idag så åkte vi iväg för att handla krabba. Vilken fin fiskdisk de har i Rimbo. Jag skulle kunna stå där och glo länge. Jag formligen älskar fisk och skaldjur av alla de slag. Men ikväll blir det krabba. 

Det ska bli så gott. Pilligt och mysigt att sitta och små snacka lite medans man försöker få i sig allt det goda. Romen är ju bäst. 

Innan det så tänkte jag göra en liten drink. Så härlig helgstämning när man slår sig ned i soffan och tar lördag. Några jordnötter till eller något annat snacks så är det annat än vanlig vardag.

Jag har inte bestämt om det blir en strawberry daiquiri eller en Hurricane. Vi får se.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Vilken fiskdisk! Wow så mycket gott! Jag älskar fisk och skaldjur i alla dess former...
    Ja dags att ta tag i lördagsmyset och inta soffhörnet snart :) Mysbyxan är på!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Fisk är gott! Samt vissa skaldjur, dock ej krabba för mig men smaken är ju olika! Och det låter som det kommer bli lite extra festligt! Härligt! Ha en go lördagkväll!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vem kan inte älska fisk och skaldjur 😋.
    Ha en fin lördagskväll.
    Här blir det "Så mycket bättre" som börjar idag.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.