onsdag 15 september 2021

Marinblått mitt nya jag

 När jag läste ledarskap för många år sedan så kom klädsel på tal. Det visade sig att just marinblått är ett bra val för att inge respekt och förtroende. Om det finns fakta på det vet jag inte. Men det kan ju vara något med uniformer kanske. Vad vet jag.

 Men i alla fall så tycker jag om marinblått på kläder. En snygg byxa i dressad stil till en vit skjorta eller blus. Så himla stilrent och snyggt.



Men även en mönstrad blus kan funka.

En långärmad och en kortärmad hittade jag som jag gillar. Roligt med den där lilla knytningen här nedan.

 Funkar även till en skön stickad tröja om man frågar mig. Jag skickade efter dessa slacks och känner att det kommer bli en favorit. Lös och stretchig modell fast jag känner mig ändå klädd. 


Passar bra till mina nya sneakers från Anna Field. Riktigt fina och sköna. På REA


Snygg kabelstickad tröja som matchar. Passar som synes lika bra till ett par jeans. Har jag inte köpt men önskar mig. Är svag för kabel stickat.


Ingen sponsring och inga länkar. Man får leta själv liksom. Bara lite inspiration.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Hej Pia,

    Väldigt snygga, krispiga och samtidigt klassiska kläder. Jag använder väldigt mycket blått. Det går aldrig ur tiden.

    Ha en fin dag!

    Kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Gillar blått jag med, och det du hittat var mycket snygga plagg.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Lite lustigt, just den där långärmade blusen har jag faktiskt på mig idag ;) Bra smak du har! ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Blått är snyggt! Och det var snygga saker du hittat. Jag köpte ett vackert blått merciserat bomullsgarn för ett tag sen. Och sparade ner bilden av tröjan för att kanske kopiera mittpartiet :) Snygga blå slacks står på listan här också :)

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.