måndag 13 september 2021

Mardrömsmorgon

 Alarmet på mobilen lät i köket, jag vaknade inte. Det gjorde maken som tur var och ruskade liv i mig. Som en zombie klev jag upp i mörkret.

 Kvällen innan hade vi slagit flugor som besatta. Alla tre sprang runt för att få bukt med fluginvasionen. Jag beslöt att tända bastun för att få vara ifred från dem en stund och där bröt jag ihop. Det ville inte brinna och känslan över att flugorna styr mitt liv var så psykiskt jobbig. 

Men nu var det ju morgon och det var så sjukt att se hur hundratals flugor krälade i taket, på köksbänken, på spisen och på golvet. Först tänkte jag att det nog var en mardröm, att jag inte var vaken. Nix det var på riktigt. Jag började veva runt med flugsmällan men gav upp. Jag åkte till jobbet och drack mitt kaffe där.

 Hemma igen så hade maken köpt radar sprayat och sedan sopat upp rätt så bra. Vi pratar flera deciliter. Men det kom hela tiden nya flugor. Till slut så hittade vi källan, de kom från köksfläkten. Många timmars jobb med att sanera, dammsuga, torka golv och bänkar. Spraya ännu mera och till sist kunde vi äntligen laga mat utan att stressa ihjäl oss. 

Bilderna är från gästrummet för bilder på äckliga flugor vill jag då rakt inte visa.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Men fy vilken mardröm! Hoppas ni slipper dem nu...

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen ni har fått bukt med det nu. För fy vad äckliga flugorna är.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.